30Mijls weekend 2019

14 en 15 september:  30 mijl  zeilen en gezelligheid met elkaar!

Uitslag 30Mijls Weekend 2019

Onderstaand de resultaten van het weekend op 14/15 september 2019 in de LWL en de ORC klasse:

LEGENDA:

Datum:  De datum waarop is gefinisht. Indien de prestatie nog niet is geregistreerd dan is dit de datum die bij inschrijving als startdatum is opgegeven.

Klasse:

L/R: De richting waarin de baan is gevaren:

LWL: Lengte Water Lijn zoals opgegeven bij inschrijving. Dit is de basis voor het bepalen van de handicap voor het Monohulls (LWL) klassement.

TCF: De Time Correction Factor zoals bepaald op basis van de lengte waterlijn (LWL)

Gezeilde tijd: De netto gezeilde tijd exclusief eventuele rustperiode.

Rust tijd: Duur van de rustperiode in uren.

Gem.: De gemiddelde snelheid in knoop berekend uit de zeiltijd (exclusief rusttijd) en de lengte van de baan. Degene met het hoogste gemiddelde komt bovenaan in het klassement voor line honors! Door de gemiddelde snelheid (en niet de gezeilde tijd) als basis te nemen voor het line honors klassement wordt voorkomen dat variatie in de lengte van de baan als gevolg van het verleggen van boeien invloed heeft op het klassement.

Corr gem.:  De gemiddelde snelheid in knoop berekend uit de de zeiltijd (exclusief rusttijd), de handicap TCF en de lengte van de baan. Degene met het hoogste gemiddelde komt bovenaan in het klassement (voor het line honors klassement wordt gerekend met het ongecorrigeerde gemiddelde; zie hierboven)!

Status:

ORC: Indien de deelnemer ook in het ORC klassement deelneemt staat hier "Ja"

Track: URL Link naar kaart met gevaren track.

Weer: URL Link naar de KNMI website met actuele waarnemingen. Voor de 75Mijls IJsselmeer worden de actuele waarnemingen van het KNMI station Stavoren  getoond en voor de 30Mijls Markermeer de waarnemingen van station Houtribdijk. Dit zijn de waarnemingen voor de dag waarop de deelnemer is gestart. In het geval een rustpauze is genomen en de dag erna verder is gevaren moet handmatig op de KNMI site even de volgende dag worden geselecteerd om het weer gedurende deze dag te zien. De actuele waarnemingen van de KNMI stations zijn uiteraard slechts een benadering van het weer dat daadwerkelijk heerste ter plekke van de deelnemer gedurende het afleggen van de baan.